Pages

January 06, 2013

RASA BAHAGIA LUKA JAHITAN YG BANYAK MAKIN SEMBUH


Masih ingat lagi dalam ingatan, masa lepas bersalin kan iman dulu... waktu doktor nak jahit luka bersalin memang saat yang paling mendebarkan, walaupun hanya 3 jahitan jerk kan tapi berdebar2 bukan kemain lagi huhuhu mana tak yerk ayu segar bugar walaupun baru lepas bersalin..sebab bersalin kan adalah waktu yg saat singkat.. syukur alhamdulillah pada masa tue semua nya di permudahkan urusan oleh Allah S.W.T.... Lain pulark waktu umairah, ialah anak pertama kurang pengalaman masa lepas bersalin terus pengsan..sedar2 dah siap jahit hehhehe.. sikit jugak luka yg dijahit huhuhu..

Bagi mereka yang nak tahu pengalaman bersalin ayu boleh baca disinie:-



 





Oh ya sebenar nya ayu nak sharekan testimoni dari ibu yang consume set berpantang shaklee.. best baca testimoni beliau...

Apakata beliau:-


RECLICK FOR LARGE REVIEW



SET BERPANTANG SHAKLEE:-

Vitalea with iron formula

Memandangkan ibu2 kehilangan banyak darah sewaktu melahirkan maka ibu-ibu perlulah memastikan pengambilan makanan yang seimbang dan berkhasiat agar dapat menggantikan semula darah yang keluar semasa proses melahirkan. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu kelihatan pucat, letih , lesu dan tak bermaya. Bagi ibu yang mempunyai niat menyusukan anak perlulah memastikan pengambilan zat besi dititikberatkan agar pertumbuhan dan pembesaran anak adalah sangat baik.



B-Complex

Ia juga perlu dalam penghasilan sel darah merah di samping ia membantu menstabilkan hormon badan manusia. Kekurangan  B complex boleh menyebabkan ibu yang di dalam pantang mengalami gangguan emosi atau lebih dikenali sebagai meroyan. B complex sangat penting membantu kita menjadi bertenaga dan emosi turut lebih seimbang.



Vitamin C 500mg Sustained Release 

Vitamin C Shaklee adalah berkonsepkan pelepasan masa. Ia akan melepaskan vitamin c secara sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan. Memandangkan vitamin C adalah jenis vitamin larut air maka konsep pelepasan masa ini sangat bagus demi memastikan badan kita sentiasa cukup vitamin c dalam meningkatkan antibodi secara berterusan. Vitamin C sangat perlu dalam membantu badan pulih dari proses kelahiran.



Zinc

Ianya adalah antara galian yang sangat penting dalam membantu proses pemulihan. Zinc membantu mempercepatkan proses baik luka dalam badan kita. Ikan haruan antara makanan yang kaya dengan zinc. Pengambilan zinc bagi ibu yang menyusu turut memberi kesan pada bayi di mana ia membantu anak yang disusukan membesar dengan baik dan mengikut graf pembesaran bayi.

Boleh add on 


Alfafa -  (fungsi spt kacip fatima bgi ketat / buang toksik/milkbooster / resdung) ESP -     (milk booster dan cantikkan kulit dari parut2) Lecithin -  (bakar lemak klu nak kurus) Vit E -  (Kecantikan kulit / anti aging / antioksida)
Kalsium -  lawaskan pghadaman dan cergas kan badan

 
JOM DAPAT SPECIAL PRICE DARI SAYA 





JEMPUT LIKE FAN PAGE SAYA





 

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
 
OH YA!!!
Saya menyediakan jadual pam, panduan makan dan konsultasi untuk penyusuan bagi yang mendapatkan produk ini dari saya.Hubungi pengedar anda untuk tips esklusif apabila anda mendapatkan produk Shaklee untuk penyusuan!




Untuk maklumat lanjut dan konsultasi sila berhubung dengan saya melalui

*NUR HIDAYU (AYU)
*SHAKLEE DISTRIBUTOR ID:- 846826
*EMAIL: nhmi2011@gmail.com

*Email Yahoo : nr_yu86@yahoo.com

*SMS/CALL/WHATAPPS: 019-3789778
 

No comments:

Post a Comment

SILA LER COMMENT YERK DEAR BLOGGER'S... I LOVE YOU