Pages

May 30, 2013

PENGALAMAN BERSALIN KE-3 DHIA ZULAIKHA


Syukur Alhamdulillah, hari nie genap sepuluh hari genap berpantang anak no 3. Semua yerk berjalan dengan lancar dan dpermudahkan urusan oleh Allah S.W.T ameen. Ok kali ini, ayu nak bercerita pasal pengalaman bersalinkan zulaikha. Ayu dan merasai pengalaman bersalin sebanyak tiga kali, apa yang ayu boleh katakan setiap pengalaman itu tak sama dan mempunyai kemanisan yang tersendiri.



Tarikh dijangka bersalin ada 14/5/2013, tapi dah masuk 6 hari ayu terlewat baby xnak keluar, pada 20/5/2013 ayu sempat pegi klinik kesihatan untuk check up minggu yang ke 41. Nurse2 semua tanya bila lah awak nak bersalin ini yerk hehehhe..



Baba dah risau sangat dah, so doctor advice klu 20/5/2013 tak sakit jugak, esok yerk kena induce, bersalin secara paksa. Jadi nak dipendekkan cerita petang tue jugak mama dan baba tekad nak pegi hospital. Sahaja nak check berapa bukaan cm. klu still tak buka, mama nak induce jerk.

http://pusatbersalinbarakah.com/


Sampai2 jerk kat pusat bersalin barakah dalam 3.30ptg, doctor dan nurse sambut, mama cakap lah dah sakit skit2.. walaupun sebenar yerk tak sakit.. doctor check bukaan dah 5cm, terkejut mama, sebab tak sakit langsung, then doctor masukkan ubat lawas pembuangan dan pecahkan air ketuban pada pukul 4ptg dan terus duduk dalam labour room. So doctor suruh mama tunggu sakit jerk, tapi malang yerk sampai pukul 9 mlm tak sakit2.. tapi tempat pukul 10 terus sakit mama teran sekali dua dan alhamdulillah zulaikha pun keluar.. Proses jahit pun xlama sebab doctor cakap xde luka jadi doctor jahit sikit jerk. Syukur Alhamdulillah semua selamat dan dipermudahkan.. Mama bersyukur sangat mama xperlu tanggung sakit lama2 dan xperlu di induce.

sempat lagi update FB hehheheh


Terima Kasih jepada Dr Khairiah Seman dan staff2 nurse Pusat Bersalin Barakah, memang best bersalin kat sinie, sebab berkonsepkan Islamic, Jika ada budget tak salah klu nak bersalin kat sinie sebab service die best. Masa kiter tengah proses meneran tue, sempat nurse2 tue ajak kiter doa2 untuk permudahkan urusan bersalin.. Dan jutaan terima kasih jugak dekat baba sebab duduk dalam labour room teman sampai saat kelahiran.


Akhir kata, mama bersyukur sangat pada Allah s.w.t kerana memudahkan proses bersalin mama pada masa melahirkan umairah , iman dan zulaikha..  semoga anak2 mama nie memjadi khalifah yang solehah,cerdik pandai, taat pada ibubapa dan yang paling penting taat pada Allah s.w.t

OH YA ANDA NAK TAHU TAWARAN YANG MENARIK , 

JOM PM DAN DAPATKAN SPECIAL PRICE DARI SAYA






JEMPUT LIKE FAN PAGE SAYA



 

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
 
OH YA!!!
Saya menyediakan jadual pam, panduan makan dan konsultasi untuk penyusuan bagi yang mendapatkan produk ini dari saya.Hubungi pengedar anda untuk tips esklusif apabila anda mendapatkan produk Shaklee untuk penyusuan!




Untuk maklumat lanjut dan konsultasi sila berhubung dengan saya melalui

*NUR HIDAYU (AYU)
*SHAKLEE DISTRIBUTOR ID:- 846826
*EMAIL: nhmi2011@gmail.com
*Email Yahoo : nr_yu86@yahoo.com
*SMS/CALL/WHATAPPS: 019-3789778


4 comments:

  1. Alhamdulillah..ayu.Bestnye baca entri ni:)

    ReplyDelete
  2. mudahnye saat kelahiran... :) me dah 4x. Memang setiap proses bersalin berlainan kan.. :)

    Comel bby zulaikha

    ReplyDelete
  3. mummy haza:-
    mmg setiap saat kelahiran berbeza, hehhehe semua yerk dengan izin Allah S.W.T. anyway tq puji si zulaikha comei :)

    ReplyDelete
  4. Sabar:-

    Yerk ke, biasa jerk ler hahah, dah lama giler aku xupdate beb :0

    ReplyDelete

SILA LER COMMENT YERK DEAR BLOGGER'S... I LOVE YOU