January 29, 2013

IMAN SAYANG CERAI SUSU JUGAK AKHIRNYA

Apa Iman cerai susu???

Sedih sangat bila berlaku proses cerai susu iman... cerita yerk bermula begini, sebenar yerk xde niat atau terfikir nak ceraikan susu si iman nie, tapi sejak ayu mengandung anak ketiga nie dah masuk 25 minggu nie.. Iman sendiri yang taknak lagi susu badan ayu. Mungkin die rasa lain kot rasa nya sejak dah ada adik dalam perut ibu die kot :)

dulu pernah jugak ayu terfikir, macam -macam cara nak ceraikan susu iman nie biler die dah dua tahun. Macam-macam cara dah catit hehhehe antara nya:-

1. Sapu nescafe
2. Sapu Asam Jawa
3. Berpura2 ckp sakit
4. Kurangkan menyusu tapi kasi makan lebih heheh
 5. Lain2 lain lagi

Tapi xsampai hati nak buat, cuma masa memula mengandung ari tue mungkin disebabkan perubahan hormon, kat cik B tue ada rasa pedih2 sikit bila si iman nie nak menyusu.. Selalu jugak keluar ayat cam nie:-

Mama:- Aduh iman sakit mama :) buat mimik muke nangis
Iman:- Sian mama, tapi still continue menyusu..

Tapi bila dah masuk 3 bulan mengandung iman mmg xnak langsung dah menyusu badan..terus tukar ke susu formula..Atleast die xtolak susu formula..tapi tue lah rasa sayu jerk..

Dalam pada dah tak menyusu tue, tapi die ada tabiat luar biasa sikit hehehhe, walaupun iman dah tak menyusu.. tapi ada perangai die biler nak tido heheh:-

Nak Tahu Apa????

Sebelum iman tido  ayu kena baring dengan iman macam menyusukan die.. Cik B kena tunjuk kat die kasi die amik bau sebelum tido.. klu xkasi bau iman xkan tido punya kecuali klu betul2 penat bermain baru die tido sendiri.. kelakar kan.. hehhe tuelah kenangan manis yang tak dapat dilupakan, sebab tabiat tue sampai sekarang die apply..syarat kena bau dulu hehehhehe

So bagi ayu, ibu-ibu menyusu diluar sana xperlulah nak lakukkan macam2 proses cerai susu, sebab lama kelamaan anak kiter sendiri akan berhenti..cuma masa yang menetukan sama ada cepat atau lambat.. :)





Untuk maklumat lanjut dan konsultasi sila berhubung dengan saya melalui
*NUR HIDAYU (AYU)
*SHAKLEE DISTRIBUTOR ID:- 846826
*EMAIL: nhmi2011@gmail.com
*Email Yahoo : nr_yu86@yahoo.com
*SMS/CALL/WHATAPPS: 019-3789778












Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...