Pages

January 09, 2011

ADAKAH BENAR PENGAMBILAN SET B BERSAMA ENERGIZING SOY PROTEIN AKAN MENDAPAT HASIL YG LEBIH UMPPHHHH???

Adakah benar pengambilan set B bersama ESP akan mendapat lebih umpphhhhh?




koleksi gambar mama sewaktu mengepam per sesi alhamdulillah hasil more than 4oz..


Secara peribadi melalui pembacaan dan pengalaman penyusuan saya , pengambilan vitamin bersama ESP sangat membantu.


  • Susuibu akan lebih cepat dihasilkan.
  • Payudara cepat berat jika anak lambat disusukan ataupun sesi perahan tertunda.
  • Payudara mudah tegang dan tidak kendur/lembik
  • Perkembangan pembesaran anak yang berumur 1-6 bulan dimana si ibu mengambil ESP dan set B sebagai makanan tambahan akan melihat perkembangan anaknya yang cepat dan sihat..
bile kiter rileks hasil susu akan melimpah ruah.. so yang penting kiter jgn stress ...


Apa sebenarnya fungsi ESP dalam bahasa yang lebih mudah difahami?

ESP atau nama penuhnya ialah Energizing Soy Protien adalah protien yang dibuat dari soya yang berkualiti. Protien hakikatnya boleh di dapati dalam makanan harian kita seperti ikan, ayam, daging, kekacang dan banyak lagi. Namun protien ini mudah musnah apabila berada dalam suhu masakan yang tinggi. Apabila ini berlaku, tubuh kita akan menyerap saki baki protien yang ada dan selebihnya badan kita menyerap minyak hasil masakan seperti ikan goreng, ayam goreng atau apa jua masakan terutama yang bergoreng.

Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dati tisu membentuk organ.  Dari organ membentuk sistem.
Protien merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protien ditambah dengan protien yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati.

Selain itu, protien sangat penting untuk proses pertumbuhan. Susuibu mengandungi sebahagian besar protien. Ibu yang mengamalkan makanan yang seimbang dan lengkap dengan protien dan semua zat akan mendapati anaknya membesar dengan sihat dan perkembangannya sangat hebat insyaALLAH.

Bagaimana cara bancuhan yang betul untuk ESP?

Bancuhkan 1 sudu besar ESP bersama air masak mati (air kosong)/ sejuk atau air suam2 kuku seperti milo, susu atau oren....ELAKKAN BANCUH dengan AIR PANAS kerana kandungan zat protien mudah musnah pada suhu yang tinggi.

Minumlah ESP 1 -3 kali sehari : antara dua waktu makan utama. 
Sebagai contoh  waktu selepas sarapan dan makan tengahari. Jika kita sarapan jam 8 pagi, amiklah ESP pada jam 10 pagi supaya perut kita tak lapar sementara nak menunggu masa makan tengahari jam 1pm.


Namun , di ingatkan 3 perkara ini tidak boleh sama sekali diabaikan bagi mendapatkan keputusan yang optimum. Jika salah satu perkara ini tidak dapat dilakukan dengan sempurna, hasilnya juga mungkin tidak memberansangkan.

1. Bayi disusukan sekerap mungkin atau sesi perahan yang sentiasa konsisten....jangan TIDAK PAM hanya kerana payudara tidak bengkak. Namun jika nak rasa payudara penuh dengan susu, amalkan makan alfalfa 6 biji sehari dan minum ESP bagi yang amalkan supplement. You can feel it! TETAPI KENA INGAT! Pastikan pam sehingga payudara kosong untuk mengelakkan BENGKAK SUSU atau clog duct.

2. Minum 3 L sehari. Cuba sediakan indicator. Macam ibu sekarang walau dah tak menyusukan Addin dan Nasa namun ibu pastikan ibu mengambil 3-4 L sehari yang disukat melalui botol. Ramai customer yang mengadu susu pekat namun susu belum banyak....kalau tak minum banyak dan tak mengepam dengan konsisten...memang takkan nampak impak yang hebat.

3. Doa yang berterusan bukan sekadar dari niat dari hati atau tadah tangan semata-mata. Perlu ada amalan yang mendekatkan diri kita denganNya. Membaca Al Waqiah setiap malam, berzikir memuji kebesaranNya. Bersedekah dan berbuat baik sesama manusia di mana di samping itu membersihkan hati dari siap wasangka terhadap ALLAH. Bila ada wasangka itu lah kekadang membuatkan rezeki kita terbantut. Kita kena yakin dengan amalan kita dengan ALLAH. Sesungguhnya ALLAH itu MAHA PEMBERI. Mintalah nescaya DIA memperkenankan.

Bukan vitamin yang banyakkan susu tetapi
USAHA si ibu itu memerah dan menyusukan anak sekerap mungkin.

Bukan vitamin yang banyakkan susu tetapi
USAHA si ibu itu menjaga pemakanan dan berusaha meningkatkan nutrisi dalam susuibu.

Bukan vitamin yang banyakkan susu tetapi
USAHA si ibu itu mendekatkan diri kepada YANG MAHA PEMBERI iaitu ALLAH.
 
credit by: kak n

No comments:

Post a Comment

SILA LER COMMENT YERK DEAR BLOGGER'S... I LOVE YOU