Pages

July 20, 2009

SHARE YOUR STORY CONTEST

ANAK SULUNGKU UMAIRAH on 1st day

ntah kenapa, mama nak sgt join contest nie, walaupun tau xberapa pandai tulis cerita panjang lebar nie.. actually mama tau sal contest nie dr one of my blogger frenz elizahadi... so jom kiter start bercerita naaaaaaa...sebelom tue mama nak cerita ceriti sedikit tentang penganjur yerk.... contest nie dianjur oleh IBU ADDINNASA sape yerk cerita yang boleh pikat hati die akan dapat hadiah nie... CRABTREE AND EVELYN ianya adalah sejenis sabun yg wangi, dan harga sabun nie RM25.00
.... so sape yang berminat nak join contest nie sila ler mengikut syarat2 yg teleh ditetapkan ....
1. Anda cuma perlu ceritakan pengalaman anda semasa melahirkan anak sulung anda. Buatkan satu post khas mengenainya dan tidak kurang dari 48 patah perkataan..

2.Ceritakan tentang hadiah ini di blog anda.

3.Tinggalkan komen di sini beserta dengan link tentang post anda.

Tarik tutup ialah pada 25 Julai 2009..keputusan akan diketahui pada 30 July 2009.. so ape tggu lagi jom kiter join ramai2....

pengalamanku melahirkan anak sulung sgt tak dijangkakan dalam situasi dimana suami tercinta ku tiada disisi utk memberikanku semangat semasa proses melahirkan anak sulungku coz aku takut sgt nak ke hospital.....(sedih x?) ... cerita yerk begini... aku dijangkakan bersalin pada 30 september 2007 dimana jatuh pada bulan puasa... tapi anakku didalam perut xnak keluar pada tarikh tersebut... so aku still bekerja walaupun aku tau dah due dah, spai office jerk aku kena tegur dgn group managing directorku dan isteri yerk...

GMD : u still come to office...

aku: a'ah xrasa nak bersalin lagi haji...
isteri GMD : u kena amik mc duduk umah kang if anything happen safe skit...
aku: ok esok saya amik mc...


nak dijadikan kan cerita aku pun mc ler dalam 5 hari tapikan still takde rase nak bersalin lagi.. aku gie check up kat klinik... doktor pesan klu still xbersalin lagi dlm 7 hari nie u kena terus pergi hospital buat operation takut your baby lemas... so hari kelima khamis mlm jumaat aku ajak suamiku mkn the chicken rice shop lepas balik keja...suamiku kata boleh tp ngan syarat kiter gie hospital dulu yerk coz takut nanti klu die tgh keja aku sorang2 kat umah nak bersalin xke naiya nantie.. kebetulan umahku belakang hospital tengku ampuan rahimah jerk.. aku pun bersetuju....

sampai hospital jerk haku ternampak ade seorang perempuan nie die tgh mengalami contraction nak bersalim tue...aku jadi ngeri coz aku adalah salah seorang manusia yg paling takut ngan ubat-ubatan dan hospital...tp klu sakit terpaksa ler aku alami jugakkan...


doc : awak betul ke xde rasa sakit ngan keluar darah langsung...
aku : betul xde:
doc : okler kiter check dulu kat situe nak tgk klu dah buka ke pintu rahim..
aku : sakit tak doctor?
doc : xdeler kami buat slow jerk..
aku : ok ler tapi perasan dah seram sejuk dah...:(

proses check pembukaan pintu rahim...


doc: nur! awk dah buka 2cm nie...
aku: hah yerk ke xrasa sakit pun...
doc: ok kiter tahan awk yerk maybe awk akan bersalin sabtu atau ahad nie..
aku: lah doc klu xnak boleh ke?
doc: xboleh kang jadi ae sape yang susah...
aku: okler doc tp sedih jerk..aku takut...


lepas jerk check 2 ngan segala urusan dah selesai aku dihantar ke wad bersalin..aku marah suamiku sebab xsempat makan the chicken rice shop... suamiku ckp ukan die xnak bawa tp dah kena admit nak buat cammana kan... lagipun klu nak tapau pun dah tutup pun TCRS tue... so suamiku ckp esok jumaat baba xnak keja ler... baba nak temankan mama kat hospital..aku pun ckp xyah ler baba coz xde rasa nak bersalin pun.. doctor ckp bersalin maybe sabtu or ahad... baba tanya kepadaku sekali lagi betul ke nie aku ckp betul...


1st time aku bermlm dihospital... aku rasa ngeri sgt coz tgk sebelah nie org gah dok tahan sakit..aku jerk rileks buat masa tue... huhuh lepas tue aku pun tertido sedar2 pukul 4pg doctor ckp nak check pintu rahim aku lagi..tgk2 dah buka 4cm..so lepas tue aku xleh tido... aku pun tggu azan subur coz nak solat tapikan tetiba jerk aku ade dgr satu bunyi pop.. katilku basah... nasib baik masa tue ada sorang nurse nie tolong aku...die ckp aku dah nak bersalin nie..aku minta tolong nurse tue callkan suami ku tp dorang kata tak boleh... hangin jerk diriku


sementara nak tggu buka sepuluh cm tue... hanya tuhan jerk lah tau... aku rasa kan klu kasi aku pegang besi boleh cair aku rasa.. aku mmg xsuka time contraction tue.. aku nak besalin lagi tp aku xnak contraction time tue... tp aku alhamdulillah cuma sakit dua jam jerk lepas tue aku di bawa masuk ke bilik bersalin... mase tue kebetulan aku dijadikan bahan ujikaji utk doctor2 peletih tau... aku puun dok teran2 xkeluar2 anak aku nie.. dorang semua dok bagi semangat kat aku tp still xkeluar2 lagi..last2 doctor gunakan cara forset(xtau eja)..dan ank ku pun keluar lah... abis proses jahit2 aku dibawa kewad dan aku ade panggilan spai 15 missedcall dr suamiku tp die still pegi keja walaupun tau handphone tak dijawab..die kata ukan boleh percaya sgt ngan aku nie coz aku tido mati...aku terus call die kata aku dah selamat bersalin....die terkejut dan secepat mungkin datnag hospital nak tgk anak die....huhuhu tueler pengalaman melahirkan anak sulung tanpa suami disisi... ape2 pun aku bersyukur sgt sebab aku mengalami sakit yg sekejap berbanding rakan2 ku yg lain...




14 comments:

  1. ya betull..! sgt bertuah sakit constraction sekejap je... kite ni..huhuhu...lamanya...lebih 24hours tau! dah masuk bilik bersalin kul 10pg pun, tnggu sampai 10mlm, bby takmo kuar2 gk, last2 c-ser gk... huhu..pengalaman yg sungguh tak dpt dilupakan..!
    *pepun wish u g.luck!

    ReplyDelete
  2. heheh cian mama..xsempat nk mkn nasi ayam heheheh...

    ReplyDelete
  3. mamalieyna...
    a'ah mmg xdpt diluperkan ok... alhamdulillah tul ler takut nak bersalin lagi tue..tp best ade baby cam ner tue....

    eliza..
    a'ah mmg xsempat sedih tau..huhuhu

    ReplyDelete
  4. Thank you for joining. All the best!

    ReplyDelete
  5. waaa siannya..bersalin tnpa suami..ish kalu sy tegaskn jgk kt nurse tu soh call jgk..ye la .kitas pnye 1st experience kan..msti la nk rs ngn hubby,..suka2 dia jek xkasi..cewah emo plak:D

    ReplyDelete
  6. comelnya umairah masa baby!! comey sgt2!

    ReplyDelete
  7. ibu addin dan nasa...
    no hal kak.. just suka2..

    suziey..
    i dah tegaskan dah tpkan dorang still xkasi biasa lah govment kan ..... faham2 sudah... tp xsemua org govment cam tue...

    dyla...
    biasa jerk ler...huhuhu

    ReplyDelete
  8. tak bestnye bersalin cik somi tak ade..kalau daku dah lama suh nurse tu call gak..tapi nasib baik sakit sekejap je..bestkan kenang waktu nak bersalin ni..

    anyway..salam perkenalan..s

    ReplyDelete
  9. mrs adz...
    mmg xbest tau... sian den dibuat yerk huhuhu..a'ah best kenang waktu bersalin...salam kenal u olls follow yerk...

    ReplyDelete
  10. wa..best nye baca pengalaman bersalin nih..org kate sakit bersalin adalah sakit no 1 bg wanita..tp knp still nk ade ank ke 2 3 4 dan seterus nye..ha..jwpn nye sbb ank2 ni menghilangkn sakit yg kite tanggung lps melihat si comel dlm pelukan..
    xgitu kak??wa..takut la nk mengandung ble dgr cite2 bersalin nih..cite la lagi kak...

    ReplyDelete
  11. naurah napiha...
    a;ah betul tul..akaknie mmg penakut skit... tp ape nak buat dah rezeki akak terima jerk... mmg nak bersalin nie sakit...tp biler lepas jerk anak tue keluar kan rasa sakit tue dah xde...

    ReplyDelete
  12. hi..
    slm ziarah..

    apsal nurse x bagi call husband plak ek? geram btol..

    nway, gud luck 4 dis contest!

    ReplyDelete
  13. cute jer umairah masa lahir.....dah lah putih melepak.......ni mesti ikut gen ibu dia......

    btw, sekarang umairah lagi kiut....terutama tang pipi tu...hehehe

    ReplyDelete
  14. mommy mimil....
    salam kenal jugak...sebab govment.. i siap cakap lagi nie anak sulung i nak sgt hubby ada disampingku...huhuhu

    Damia A&A...
    alah jgn ler puji2 malu nie..actually die ikut gen baba die coz nenek hubby chinese.. i nie melayu tulen kulit coklat tau..huhuhu

    ReplyDelete

SILA LER COMMENT YERK DEAR BLOGGER'S... I LOVE YOU