Pages

February 15, 2012

SUSU IBU OH SUSU IBU

KENAPA SAYA SIBUK-SIBUK PASAL PENYUSUAN SUSUIBU?


Saya tertarik untuk menulis mengenai susu ibu memandangkan saya juga seorang ibu yang menyusukan bayi saya. Saya tahu kini setiap wanita yang bakal mahupun telah bergelar ibu pastinya sedar betapa pentingnya susu ibu kepada bayi.

Bagi wanita yang bekerjaya, sudah pastinya golongan ini berlumba-lumba untuk menyediakan stok susu yang mencukupi bagi bayi bagi menampung keperluan bayi semasa ibu bekerja. Namun kita perlu sedar bahawa bukan sekadar KUANTITI yang kita perlukan tetapi adalah penting untuk kita pastikan bahawa susu kita BERKUALITI!

Persoalannya, bagaimana nak pastikan susu kita BERKUALITI? Tiada siapa yang boleh memberi jawapan yang ideal namun kita boleh mengetahuinya melalui hasil yang kita perolehi… seorang bayi yang sihat dan membesar seperti JUARA!!

Adalah penting bagi seorang ibu itu mengamalkan diet dan pemakanan yang seimbang dan sihat. Bagi saya, saya mengamalkan pemakanan asas iaitu meminum 2 cawan protein setiap hari, dua biji vitamin C ( pelepasan mengikut masa atau sustained release), 2 biji b kompleks dan beberapa biji kalsium. Pada dasarnya kita boleh memperolehi zat ini dari apa yang kita masak tetapi cara penyediaan masakan itu pada hakikatnya telah menjejaskan zat yang sepatutnya kita perolehi.
Bagi saya biar kita berbelanja untuk kebaikan dan manfaat anak-anak kerana anak- anaklah pelaburan kita bagi jangka panjang. Apa yang kita beri hari ini ialah apa yang akan kita perolehi pada masa akan datang.


Untuk maklumat lanjut sila berhubung dengan saya melalui

Yahoo : nr_yu86yahoo.com
Gmail : nhmi2011@gmail.com
Call/Whatsapp/SMS  : 019-378-9778





No comments:

Post a Comment

SILA LER COMMENT YERK DEAR BLOGGER'S... I LOVE YOU