Pages

July 19, 2011

SAYA MINUM SOYA BUATAN SENDIRI SETIAP HARI...LEBIH ASLI

"Beza ke kalau saya amik ESP dan minum air soya yang saya masak sendiri setiap hari? Saya rasa sama sahaja malah air yang saya masak lebih sedap lagi dan lebih asli."
Hmmmm... pada saya memang berbeza, malah sangat berbeza! Mengapa sangat berbeza yer???!!   

credit.

Saya cuba selongkar semua buku koleksi saya tentang pemakanan untuk mencari kebenaran tentang protien. Akhirnya saya bertemu juga satu buku yang bertajuk Five Basics by Dr. Bruce B. Miller.


Apa yang saya faham... protien terbentuk melalui gabungan 9 molekul asid amino. Ianya sangat sensitif dan mudah terurai jika suhu tinggi. Shaklee menghasilkan ESP melalui proses pengewapan dengan suhu yang dikawal demi menjaga kualiti protien itu sendiri.


Tetapi jika kita sedar
...apabila kita memasak air soya, kita akan masak sehingga mendidih. Suhu atau takat didih asasnya melebihi 100 darjah celcius. Kebarangkalian untuk 9 amino asid terurai sangat tinggi...maka protien mungkin terdiri daripada amino asid yang tidak lengkap.

Saya mengambil petikan dari buku yang saya baca...

High quality protien contains the nine essential amino acids in balanced amounts. Low quality protien does not contain these nine essential amino acids in proper amounts. If one essentials acid is missing, the protien is incomplete and it cannot be utilized effectively (by itself) in the body.
A complete low fat protien supplement can provide you with all the nine amino acids in proper balance. At the same time as you reduce the cholesterol and saturated fat in your diet, you can ensure an optimal intake of high quality protien.
Selain itu tertulis dalam buku tersebut, ahli sains mendapati kekurangan protien yang berpanjangan boleh menjurus kepada beberapa penyakit seperti anemia, kidney disease, liver disease, high cholesterol, low blood preassure, low blood sugar, nerve instability, peptic ulcers, poor wound healing, lack of resistance to infection, poor circulation, poor vision, irritability,fatigue, weakness and water retention. A child who consumes too little protien over a prolonged period of time can even suffer mental retardation.
Sebab itu saya dengan yakin mengesyorkan ibu-ibu yang mengandung mahupun menyusukan anak mengambil ESP jika mempunyai kemampuan sebagai makanan tambahan harian kita agar tubuh kita tidak membesar seiring dengan pembesaran anak . Ini kerana ramai teman saya yang menyusukan anak mereka akan kelihatan sedikit berisi berbanding sebelum melahirkan anak atas alasan mereka perlu makan lebih banyak agar lebih banyak susu diperolehi.
Protien Shaklee adalah non GMO soy :  soya Shaklee adalah soya yang dicuci dengan air, BUKAN dicuci dengan alkohol dan punya banyak khasiatnya.
Cara penyediaan & Dos Cadangan
  • Bancuhkan 1-2 sudu besar Energizing Soy Protein mudah larut ini ke dalam segelas susu, jus, air atau apa sahaja minuman kegemaran anda. Goncang sebati.  
  • Pengambilan soy protien perlulah diambil dengan air sejuk, air masak biasa atau suam tetapi TIDAK BOLEH dengan air panas kerana akan menyebabkan zat dan enzim protien itu mati. 
  • Boleh buat 2-3 kali sehari, selepas breakfast, lunch dan dinner.
Last but not least, using a protien supplement can help us insure we get adequate quality protien each day and still avoid the dangers of too much saturated fat, calories and cholesterol.
 
credit
Jom kita ber"ESP"...  Boleh email kepada saya di nhmi2011@gmail.com atau nr_yu86@yahoo.com sms kan kepada saya 019-3789778 untuk pertanyaan/rundingan/belian...  
Berita baik!!!
Promo ESP @ RM?? with FREE SHIPPING 
will be extended until 31 July. 
Offer while stock last.

No comments:

Post a Comment

SILA LER COMMENT YERK DEAR BLOGGER'S... I LOVE YOU