Pages

September 05, 2012

TESTIMONI : CEASEREAN TAK MENGHALANG SAYA MENJAYAKAN PENYUSUAN SUSU IBU.

Ramai ibuibu yang runsing jika mereka melahirkan cahaya mata secara pembedahan boleh menghalang mereka daripenyusuan susu ibu. Kali ini ayu hendak kongsikan kisah benar pengamal shaklee yg meahirkan cahaya mata beliau melalui proses pembedahan boleh berjaya dlam penyusuan susu ibu..

TESTIMONI!!!
Saya melalui ceaserean dengan dua anak lelaki saya. Seorang kerana pra matang, dan seorang kerana komplikasi tekanan rahim. Namun syukur mereka berjaya menyusu susuibu melebihi 2 tahun setiap seorang.

Dulu saya hanya seorang surirumah, maka saya hanya bergantung dengan pendapatan suami sahaja. Namun syukurnya sebab suami saya seorang yang prihatin tentang saya dan anak. Anak sulung kami lahir tak cukup bulan. Alhamdulillah, walau begitu berat dan pembesarannya tidak menunjukkan seperti bayi tak cukup bulan. Doktor kata ia cukup vitamin dan zat.





Walaupun begitu, suami saya memastikan saya cepat sihat dari ceaser dan dapat menyusukan anaknya dengan baik.
Sejak dari mengandung saya dah amalkan beberapa vitamin dan saya amalkan sehingga dalam pantang, penyusuan malah hingga kini.

ESP : agar sel cepat tumbuh dan jahitan tempat luka itu cepat baik. Paling menarik sebab berat badan dua2 anak naik mininum sekilo dan maksimum 2 kilo sebulan sehingga 6 bulan pertama.
Zinc : Sebab kami tak tahu nak beli kat mana ikan haruan, maka digantikan dengan zinc. Memang cepat baik luka jahitan.
Multivitamin : untuk pembesaran anak maklumlah anak kami pre matured baby ditambah saya perlukan zat besi kerana banyak kehilangan darah masa operation.
B com :Ia untuk mengurangkan risiko meroyan.
Vitamin C : Bagus untuk antibodi dan ia sangat perlu untuk proses cepat baik luka.
Kalsium Magnesium : Ia untuk mengelakkan risiko osteoporosis.
Alfalfa : Sebab anak saya kuat menyusu, secara kebetulan kami menemui artikel dalam buku Dr Bruce Miller, alfalfa adalah supplement yang menggalakkan atau mempercepatkan susuibu dihasilkan.

Namun syukurnya berkat istiqamah amalkan vitamin, luka ceaser memang cepat beransur baik. Ditambah saya rasa berbaloi beli bila anak membesar dengan baik sekali. Syukur. ALLAH tahu niat kita, menjaga kesihatan dan ingin menyusukan anak, diberinya kemudahan. Alhamdulillah.

Maka bagi ibu yang bakal melahirkan secara ceaser, jangan risau....makanlah vitamin sejak mengandung agar badan kita cepat sembuh dan mampu menyusukan anak dengan baik sekali.


credit 

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


OH YA!!!
Saya menyediakan jadual pam, panduan makan dan konsultasi untuk penyusuan bagi yang mendapatkan produk ini dari saya.Hubungi pengedar anda untuk tips esklusif apabila anda mendapatkan produk Shaklee untuk penyusuan!




Untuk maklumat lanjut sila berhubung dengan saya melalui
Email Yahoo : nr_yu86@yahoo.com
Gmail : nhmi2011@gmail.com
Call/Whatsapp : 019-3789778 



1 comment:

  1. saya pon minum esp tuh. :)
    oh ya, Selamat Hari Raya! Jom lah singgah blog kami, simanja2u.com dan follow untuk lihat update terbaru daripada kami. :)

    ReplyDelete

SILA LER COMMENT YERK DEAR BLOGGER'S... I LOVE YOU