Pages

July 26, 2012

IBU HAMIL JOM MINDSET AWAL-AWAL, ANDA SUDAH BERSEDIA?

Hari ini ayu nak bererita tentang set ibu yg mengandung. Kenapa nak share? Sebab dulu ayu adalah salah seorang ibu yg alami HB yg rendah mase kandungkan iman. Doctor advice amik sayuran hijau, hati dan kerang..tp manalah lalu kan nak mkn banyak-banyak.. so perkara yg paling mudah ayu consume shaklee vitalea...dan penyusuan susu ibu secara exclusive bukan semudah ABC...jadi kiter kena betul-betul mindset dari kiter mengandung lagi..

Dan juga awak selalu terima pm @ email tentang ibu-ibu baru yang mengalami masalah penyusuan. ayu rasa simpati dan berharap yg mereka pun boleh berjaya seperti ibu-ibu yang lain. Sekarang ini ramai ibu yang berkerjaya boleh menyusukan bayi mereka secara exclusive.

Antara soalan- soalan dan keluhan yang biasa ayu di terima: -

* Puan, saya x cukup susu macam mana nie?
* Baby saya hisap, tapi saya rasa breast saya xde susu?
* Saya dan perap susu saya, tapi sikit jerk dapat?

Ayu berkongsi pengalaman sendiri. Jika ibu-ibu semua anda berkemampuan ambillah suplemen ketika hamil dan teruskan sampai berpantang. Bila ayu baca luahan-luahan hati ibu tentang susu drop, lesu, mual ayu jadi kasihan sebab ayu pernah melaluinya ketika zaman umairah.

Memang betul konsep perbanyakkan susu ialah Demand And Supply,kekerapan mengosongkan payudara tapi tahukah ibu-ibu kesihatan diri kita selalu terabai. Jangan fikir ambil suplemen susu banyak tetapi apabila kita ambil suplemen kita sebenarnya memberi penghargaan kepada badan kita agar kekal sihat dan bertenaga.

Bila ibu sihat dan bertenaga, ibu akan ceria dan InsyaAllah penghasilan susu akan lancar, bukan itu sahaja, bayi juga mendapat manfaat kerana ibu salurkan yg terbaik untuk anak bahkan ibu dapat layan suami dengan baik dan mampu beribadat dengan sempurna.

Makan suplemen dengan ilmu InsyaAllah hasilnya dapat dimanfaati bersama. Jangan ambil suplemen semata-mata nak tambah susu sahaja takut hasilnya mengecewakan. Untuk jangka masa panjang pada ibu yang konsisten ambil suplemen, wajah ibu tidak mudah dimakan usia dan ayu pasti suami akan teruja dengan ibu-ibu heheheh.. Tepuk dada tanya selera lah kan :)

sharing dari puan hazra tentang set mengandung nie, beliau sekarang sudah 5 bulan..syukur sangat beliau tanamkan niat awal-awal utk menyusukan bayi beliau...






Apakah Set Ibu Menyusu?

Khas untuk ibu-ibu yg mengandung di luar sana. Ni ada checklist vitamin-vitamin yang sesuai untuk kesihatan ibu dan tumbesaran bayi dalam kandungan.


1. Multivitamin ( Vita-Lea)
Berfungi meningkatkan mental alertness dan ketahanan terhadap jangkitan. Membantu fungsi pemakanan dan pencernaan. Penting untuk pertumbuhan dan kemampuan reproduksi. Ia juga mempunyai sistem penyerapan bioaktif untuk memastikan penigkatan penyerapan asid folik kritikal.


2. Kalsium ( Ostematrix)
Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi. Menolong mengurangkan perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah meradang dan kemurungan.


3. Omega 3 ( Omega Guard)
Mengandungi rangkaian 7 jenis asid lemak omega-3 semula jadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA penting untuk perkembangan fungsi -fungsi otak bayi dan anda.


4. B-Complex (dengan Asid Folik )
Mengandungi 8 jenis vitamin B yang lebih berkesan apabila bertindak bersama dalam meggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular. Diformulakan bersama asid folik yang mencukupi untuk merendahkan risiko mengandung bayi dengan kecacatan otak atau korda spina.


5. Vitamin C
Melindungi sel , penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel2 tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat. Ianya juga membantu dalam penghadaman zat besi di samping Vitamin C meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.


6.Protien (Energizing Soy Protien)
Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel2 tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh. Sangat diperlukan oleh wanita yang mengandung dan menyusukan anak. Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protien yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Ianya juga dikatakan kunci untuk melawan penyakit.

DISCLAIMER
*Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit.
 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 
Hubungi saya untuk dapatkannya hari ini. Harga yang sangat menarik !
Untuk maklumat lanjut sila berhubung dengan saya melalui
Email Yahoo : nr_yu86@yahoo.com
Gmail : nhmi2011@gmail.com
Call/SMS/Whatsapps: 019-3789778

No comments:

Post a Comment

SILA LER COMMENT YERK DEAR BLOGGER'S... I LOVE YOU