Pages

May 13, 2012

YANG TERBAIK UNTUK SI KECIL ANDA


Saya percaya setiap ibu yang bercadang mahupun sedang menyusukan anak dengan susu ibu akan cuba menambah zat makanan agar susu yang mengalir itu adalah susu yang berkualiti dan dan seterusnya membantu pembesaran bayi. Terdapat teman-teman saya yang menyusukan anaknya tetapi anaknya kelihatan bersaiz kecil walaupun genetik keluarga adalah besar. Begitu juga ada dari teman saya yang bersaiz kecil tetapi bayi mereka kelihatan berisi dan tembam.



Bermula dari situ saya percaya pemakanan adalah faktor yang paling besar dalam mempengaruhi hasil yang kita dapat. Saya terbaca sebuah buku hasil tulisan salah seorang doktor yang terkenal iaitu Dr. Bruce Miller mengenai pemakanan. Tertarik dengan cerita beliau tentang pemilihan vitamin dan pemakanan tambahan yang kini terlalu banyak dalam pasaran.

Jika kita berjalan ke farmasi, kita akan dapati betapa banyaknya vitamin dari pelbagai jenis jenama, baik dari dalam negara mahupun dari luar negara.... sehingga kita tertanya-tanya yang manakah yang terbaik. Seorang 'salesgirl' dengan lembut menyapa, mahu cari vitamin apa? Kita yang masih terpinga-pinga akan bertanya... yang mana paling baik? Jawapan yang ringkas tetapi padat.... "semuanya bagus!" dan kini terpulang pada kita untuk membelinya.





Namun setelah mendapat beberapa 'hint' dari buku mahupun dari internet, barulah saya tahu bahawa vitamin atau nama lain dipanggil makanan tambahan itu mempunyai 3 kategori iaitu, yang asli, sintetik atau organik. Setiap kategori vitamin ini berbeza dari segi cara ia dihasilkan. Apa yang pasti kita perlu menjadi pengguna yang bijak agar nilai wang yang kita bayar adalah setanding dengan hasil yang akan kita perolehi! 

dan ayu memilih SHAKLEE sebab ianya adalah ASLI 





Untuk maklumat lanjut sila berhubung dengan saya melalui
Email Yahoo : nr_yu86@yahoo.com
Gmail : nhmi2011@gmail.com
Call/Whatsapp/SMS : 019-3789778






No comments:

Post a Comment

SILA LER COMMENT YERK DEAR BLOGGER'S... I LOVE YOU