Pages

October 17, 2011

BILA VITAMIN C TIDAK MEMBERI KESAN PADA IMUNITI TUBUH

 " Doktor, saya dah makan panadol tapi sakit kepala ni tak hilang-hilang'  kata Malik pada Dr Lim.

' Kalau begitu, saya bekalkan ponstant, sebab ia kuat sedikit dari panadol' jawab Dr Lim sebelum mengakhiri perjumpaan Malik di Klinik Dr Lim.

Situasi ini sering berlaku apa badan kita sudah immune dengan sesuatu maka badan perlukan yang lebih kuat....

Sama dengan dunia supplement, jika kita masih kerap demam, batuk mahupun selsema [ berlarutan lebih 4 hari] dan pengambilan vitamin C tidak mujarab maka Nutriferon adalah jawapan terbaik terutama pengamal tegar vitamin Shaklee.

Bagi yang baru mengenali Shaklee, Nutriferon adalah ciptaan Dr Kojima dari Jepun....ia adalah immune booster. Sangat bagus diambil oleh mereka yang punya masalah antibodi yang lemah, senang sakit dan sakit yang lambat recover.

Setiap orang mempunyai sistem imun yang berbeza. Sistem imun kita ialah bagaimana kita melawan jangkitan kuman dan penyakit. Kadang kala sistem imun tidak berfungsi dengan baik dan dengan itu kita perlu tambahan sistem imun untuk meningkatkan imuniti kita .Beberapa penyelidikan telah menunjukkan bahawa orang di bawah tekanan yang kronik juga boleh mempunyai sistem ketahanan yang rendah. Diet yang tidak seimbang juga satu lagi faktor yang boleh membawa kepada sistem imun yang rendah. Diet yang sempurna dan pemakanan memainkan peranan penting dalam meningkatkan sistem imun badan manusia.

Shaklee dengan produk eksklusif , NutriFeron adalah campuran yang dipatenkan, terbukti secara klinikal ekstrak tumbuhan imun-pengukuhan. Boleh diiambil setiap hari, NutriFeron menguatkan tindak balas imun dengan meningkatkan interferon semulajadi badan .* Ini adalah mengapa Nutriferon tambahan sistem imun terbaik di pasaran!

Golongan saintifik dan perubatan telah mengenal pasti interferon sebagai unit penting untuk fungsi imun yang kuat dan sihat.
Dr. Kojima, immunologist terkenal di seluruh dunia yang menemui interferon pada tahun 1954, selama 40 tahun mencari booster interferon semulajadi. Hasil kerja Dr. Kojima telah menemui campuran proprietari botani dalam NutriFeron, yang secara semulajadi meningkatkan pengeluaran interferon dalam badan .*
Formula NutriFeron dibuktikan oleh empat kajian klinikal manusia yang diterbitkan .Hanya Shaklee mempunyai hak pemasaran eksklusif di seluruh dunia formula dan hak ini dipatenkan untuk kegunaan tambahan diet manusia.



Ianya dalam bentuk serbuk dan disimpan dalam bentuk sachet. Mudah dibawa ke mana-mana. Ia antara vitamin yang kami akan bawa bila travel dan boleh disimpan di dalam handbag sahaja.



Siapakah yang perlu makan Nutriferon?


1. Mereka yang sering sakit dan lambat sembuh.

2. Ibu yang menyusukan anaknya.

3. Mereka yang mempunyai masalah imunisasi.

4. Mereka yang kerap travel dan kerap ke luar negara.

5. Mereka yang sering stress.

6. Mereka yang terdedah dengan bahaya penyakit.

7. Mereka yang tidak boleh telan pil. Nutriferon dalam bentuk serbuk.

8. Mereka yang tak suka makan banyak vitamin antioksidan, ACE boleh gantikan dengan Nutriferon sepeket sehari.

9. Mereka yang ada masalah allergi .


Setiap kali demam saya berlarutan lebih 3 hari, saya akan pastikan saya makan Nutriferon, ini kerana saya yakin badan saya perlukan immune booster. Saya tak amalkan setiap hari kecuali waktu tidak sihat dan travel sahaja. Namun ia antara vitamin yang wajib ada dalam rumah. Saya bekalkan pada anak-anak saya suku dari sechet itu seminggu sekali untuk boost immune mereka, maklumlah mereka ke sekolah, bergaul dengan pelbagai jenis orang, terdedah dengan bakteria dan kuman. Maka saya dah mula berikan mereka sedikit baru-baru ini. Alhamdulillah mereka sangat menyukainya. Saya tak beri banyak sebab khuatir bila kurang air akan buatkan mereka dapat ulser mulut kemudian hari.

Jika anda mahu mencuba Nutriferon, boleh hubungi saya dan akan saya berikan harga istimewa ditambah penghantaran percuma dari AnakkuWiraku.Com untuk tawaran bulan Oktober sahaja.

Adakala kita rasa seperti tidak perlu tetapi bila dalam keadaan perlu, kita rasa menyesal sebab tak sediakan dari awal. Maka elakkan rasa menyesal kemudian hari, amiklah tindakan hari ini kerana kos mencegah lebih murah dari kos merawat.

Testimoni :
Seorang guru yang anaknya mendapat selsema sehingga hampir 2 minggu berturut-turut, selepas hampir putus asa dengan Vitamin C, beliau mahu mencuba Nutriferon. Alhamdulillah, anaknya tidak lagi jarang sakit...dan jika selsema tidak lagi berlarutan sehingga berminggu-minggu seperti keadaannya sebelum mengambil Nutriferon. Kini beliau merupakan pengamal tegar vitamin Shaklee.- Terima kasih kepada Cikgu Nani dari Ulu Klang.


Boleh email kepada saya di nr_yu86@yahoo.com atau sms kan kepada saya 019-3789778 untuk konsultasi percuma apabila membuat belian dari blog ini.


credit:-http://www.anakkuwiraku.com/2011/10/bila-vitamin-c-tidak-memberi-kesan-pada.html





No comments:

Post a Comment

SILA LER COMMENT YERK DEAR BLOGGER'S... I LOVE YOU