Pages

November 07, 2014

OMEGA DAN ANAK-ANAK SAYA

ASSALAMMUALAIKUM
SALAM JUMAAT YANG PENUH BARAKAH

pic credit by ; google


Hari Jumaat yang penuh barakah ini, saya doakan semua yang sudi membaca blog saya ini, dipermudahkan segala urusan. Macam biasa kalau dulu saya masih bekerja, jumaat adalah hari yang di tunggu-tunggu. Ialah sebab hujung minggu kan boleh rehat-rehat dan seronok dengan keluarga. Macam biasa waulupun sekarang ini suri rumah, ketika saya menaip entry ini, anak saya #saidatulnissadhiazulaikha duduk atas meja bersama-sama teman saya menaip entry hehhheehhe. Ini pun satu kenikmatan yang saya dapat sekarang.

KAK LONG, KAK NGAH DAN KAK LANG


oklah lah, kali ini entry saya nak sharing pasal #omegaguard . kami sekeluarga memang consume omega ini. saya akan share macam mana anak-anak saya makan omega ini.


CARA SAYA DAN SUAMI MAKAN OMEGA:-
kami suami isteri memang akan consume omega ini. salah satu sebab untuk kami kawal kolestrol kami. Dan dalam pada yang sama sebagai pelengkap kesihatan kami sebab omega ini boleh membantu dalam masalah dibawah.

1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3. Mencegah salur darah dari tersumbat
4. Omega 3 dapat mengelakkan strok
5. Mengekalkan tekanan normal darah
6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7. Mengurangkan sakit kepala
8. Merendahkan kolestrol
9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin
14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
16. Membantu menyihatkan paru-paru
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus)
19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
24. Mencegah penyakit gout

KAK LONG

CARA SAIDATULNISSA AINA UMAIRAH MAKAN OMEGA:-
Anak saya yang sulong #saidatulnissaainaumairah ini, die lah yang paling special sikit bila makan omega. Sebabnya bila time makan omega saya kena pecahkan omega tu letak dalam sudu. Lepas pecahkan baru die boleh makan. Pernah bagi die makan sebiji capsule tapi die tak boleh telan. Macam biasa saya akan bagi omega ini untuk anak saya kekal sihat. Alhamdulillah memang terbukti keberkesanan nya sebab mereka jarang demam,selsema dan batuk. Saya pasti kita sebagai ibu baba akan berikan yang terbaik untuk anak-anak kan. Tapi kalau sudah ketentutan Allah S.W.T uji kita dengan sedikit ujian , kita sebagai hamba harus terima dengan redha dan terbuka.



SEBAB KENAPA ANAK ANDA PERLUKAN OMEGA:-
*Ia membuatkan mereka lebih bijak
*meningkatkan daya fokus.
*memperbaiki penglihatan
*meningkatkan "mood"
*meningkat sistem imun tubuh
*mencegah ekzema

KAK NGAH


CARA SAIDATULNISSA IMAN SUMAIYYAH MAKAN OMEGA:-
Bila cerita bab #saidatulnissaimansumaiyyah nie makan omega?.
Memang pengsan dibuat nya, si iman ini pernah makan hampir separuh botol omega tau... Naik pengsan mama nya bila tengok botol omega tinggal separuh.. Ini lah anak yang paling hantu omega. Die pernah buka semua stock omega saya sebab die nak makan. Jadi sekarang ini kalu saya beli stock omega saya ada tempat khas yang die tak tahu mana saya sorokkan.  stock makan sendiri pun saya sorokkan bahaya bila budak sorang ini nampak omega. Die makan macam makan nasi. Tapi sejak dah nak masuk sekolah tahun depan nie, masih boleh pujuk yg omega hanya sebiji untuk die. 


KAK LANG


CARA SAIDATULNISSA IMAN SUMAIYYAH MAKAN OMEGA:-
Jangan risau, omega dari shaklee ini boleh dimakan dari umur setahun ke atas. Jadi bila #saidatulnissadhiazulaikha ini dah setahun. Saya terus bagi die consume omega.Saya suka bagi anak saya dhia nie makan omega, sebab die boleh kunyah omega tue macam kunyah gula-gula hehehhehe. Lagi satu tips saya nak bagi, omega nie bagus tau bila anak kiter batuk berkahak bagi die makan omega ini, In Sha Allah dengan izinNYA kahak itu cair.

Ok saya rasa cukup setakat ini cerita pasal omega dulu. 
Untuk kalian yang ini cuba dan dapatkan OMEGA PROMO NOVEMBER 2014 boleh dapat kan dari saya. JANGAN LUPDA DAPATKAN KONSULTASI TERBAIK DARI SAYA

*statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, DLL
#codshakleeklang

Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee

[atau]

pembelian produk Shaklee

[atau]

menjana pendapatan dengan Shaklee dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
GMAIL : nhmi2011@gmail.com
Call/Whatsapp : 019-378-9778

#sharing
#shakleeklang
#codshakleeklang
#eijamsfamilyteam
#eijamsfamilyblog
#shakleebest
#shakleemalaysia
#ayushaklee
#ayusupermom
#wahm
#shakleebyeijamsfamily
#shakleeeffect
#testimoni
#testimonishaklee
#sharingshaklee








No comments:

Post a Comment

SILA LER COMMENT YERK DEAR BLOGGER'S... I LOVE YOU