October 13, 2016

HAMIL KALI KE EMPAT DENGAN MASALAH CYST IN PLACENTA

ASSALAMMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA..

Syukur Alhamdulillah , Mama Ayu diberi peluang oleh Allah S.W.T untuk hamil kali ke-4. Rezeki Allah S.W.T nak bagi kan. Bila cerita bab rezeki nie setiap orang rezeki yang Allah tetapkan tue tak sama. Begitu jugaklah dengan ujian. Hanya Allah yang Maha Mengetahui segalanya. 

Kali ke- 4 hamil nie, Mama Ayu ada pengalaman yang pertama. Mama Ayu di sah kan hamil dengan masalah cyst di uri.  Doktor dapat kesan masalah cyst nie masa Mama Ayu follow up check ketika kandungan 16 minggu. Ya Allah , masa memula Mama Ayu dapat tahu perasaan nie jangan cakap lah macam mana. Gelisah tahap apa ntah.

Tapi bila doktor nasihatkan Mama Ayu jangan risau, jangan stress baru lah lega sikit perasaan gelabah Mama Ayu nie. Doktor cakap masalah ibu hamil dengan cyst nie sejak ke belakangan nie banyak berlaku. Antara faktor utama adalah pemakanan. Ada orang yang ada cyst sebelum hamil, ada jugak orang yang alami masalah cyst ketika bujang lagi. Hakikat nya kiter semua kena berjaga-jaga dan berhati-hati dalam pengambilan pemakanan yang betul.

Masalah ibu hamil nie ada macam-macam tau ikut kata doktor. 

Contohnya:-
*Ibu hamil masalah kencing manis
*Ibu hamil masalah HB rendah
*Ibu hamil masalah darah tinggi
*Ibu hamil masalah cyst

dan sebagai nya..

Nie gambar scan Mama Ayu ketika 16 minggu. Baru dapat kesan kewujudan cyst. sebelum nie memang xde. Takpe yang penting kiter dapat tahun dari awak kandungan.

Pesanan doktor pada Mama Ayu, kiter kena terima setiap perkara tue dengan positive. Syukur Alhamdulillah cyst yang dikesan semasa scan tue ikut kata doktor tak besar. Sekarang nie bila dapat tahu ada masalah semasa hamil ini, pemantaun yang lebih teliti akan doktor ambil.  Doktor berharap yang cyst Mama Ayu ini takkan membesar. Doa yang terbaik In Sha Allah semua nya akan baik-baik ameen. 

Lepas jerk balik dari check up, Mama Ayu pun saja up status di facebook. Mana tahu ada kekawan yang pernah alami masalah ketika hamil dengan cyst macam Mama Ayu kan. Alhamdulilah kekawan Mama Ayu sangat membantu dan positive . 

Feedback diorang sangat membantu.

Jom Baca comment kekawan Mama Ayu di facebook.

Setiap orang masalah cyst yang di orang alami tak sama, sebab tue perlu pantuan dari doktor dari semasa ke semasa.


doktor pun ada nasihatkan Mama Ayu jangan over risau sebab doktor cakap nasib baik dekat uri, ada orang ada masalah cyst di ovari. betul apa yang sahabat saya katakan itu.



petua dari sahabat Mama Ayu nie pun boleh di amal kan. Kiter istiqamah apa yang terbaik dan tawakal sahaja.




Alhamdulillah semua feedback kekawan Mama Ayu positive. Sekarang ini Mama Ayu teruskan kehidupan macam biasa, lagipun Mama Ayu dah 20 minggu. Kiter kena redha setiap ketentuan oleh Allah  S.W.T. Mohon doakan Mama Ayu dalam keadaan baik - baik sahaja. Mama Ayu suka sangat dengan hadiah DOA, sebab hadiah paling best adalah doa yang hebat.

Semoga perjalanan urusan kehamilan Mama Ayu di permudahkan dan dapat bersalin dengan normal dan lancar.

Terima Kasih buat yang sudi membaca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...